Pinduoduo este o aplicaţie chinezească care există pe piaţă de aproximativ, dar care a avut o creştere incredibilă după ce a redus substanţial preţurile. La momentul apariţiei, Alibaba şi JD.COM dominau piaşa chinezească de ecommerce, iar aceştia nu au luat brandul în serios.
Era foarte atractiv în special datorită preţurilor sale foarte mici, dar şi pentru că permitea achiziţia de grup şi obţinerea de bani pe care să îi utilizeze în aplicaţie, dacă se jucau jocurile video existente în aceasta.
Pinduouduo este o companie înrudită cu Temu, o altă aplicaţie mega celebră de cumpărături din China, dar care a înregistrat milioane de comenzi în afara continentului asiatic. Treptat, aplicaţia a început să capete tot mai multă autoritate în China, deoarece oamenii achiziţionau alimente şi articole de uz casnic la preţuri incredibil de ieftine, de neegalat şi a ajuns să aibă o cotă de piaţă apropiată de cea a gigantului JD.
La capitolul cea mai valoroasă firmă de comerţ electronic, au devansat deja Alibaba, creând panică printre membrii fondatori, care le-au solicitat angajaţilor să se adapteze şi să ţină pasul cu noile tendinţe, aşa cum este Pinduoduo.
2023 a însemnat un moment istoric în domeniul cumpărăturilor electronice în China, după ce compania mamă, care deţine Pinduoduo şi Temu a raportat o dublare a veniturilor faţă de anul precedent, în timp ce giganţii precum Alibaba înregistrau un modest 10%.
Ce a dus nou această aplicaţie care a reuşit să revoluţioneze ecommerce-ul atât la nivelul Chinei, cât şi la nivel mondial a făcut ca preţurile la alimente şi alte articole să scadă substanţial. Problemele financiare ale oamenilor de pretutindeni, generate de crize economice, i-au făcut să încerce Pinduoduo şi nu au avut regrete. Oamenii nu mai fac chetuilei generoase, ci îşi achiziţionează strictul necesar la preţuri mult mai mici.
Aşa a devenit Colin Huang, fondatorul Pinduoduo, să fie a doua cea mai bogată persoană din China, deoarece au încercat să satisfacă nevoile tuturor, nu doar pe cele ale oamenilor cu posibilităţi şi au făcut asta prin integrarea unei platforme de chat care le permite cumpărătorilor să împărtăşească reducerile cu apropiaţii şi să comunice cu privire la acestea, chiar prin intermediul aplicaţiei. În primul an de la lansare, Pinduoduo a avut 100 de milioane de utilizatori, iar după cinci ani, a depăşit Alibaba, cu 788 milioane de utilizatori.