Vorbim astăzi despre cea mai mare platformă din Turcia de ecommerce, Trendyol, ce este controlată în mare parte de gigantul chinez Alibaba group. Aplicaţia avea la finalul anului trecut, până să intre pe piaţa din România, un număr de 3 milioane de clienţi şi peste 12 milioane de comenzi înregistrare.
Aşa a ajuns ca în prezent să cunoască o creştere exponenţială, de 30 de milioane de clienţi, asigurând livrarea comenzilor în peste 100 de ţări. Cotaţia chinezilor de la Alibaba este de 76,1% din acţiuni, dar Trendyol îşi gestionează propriile reţele logistice, având un sistem de livrare express, contra-cost, dar care înseamnă şi o urgentare a livrării comenzilor.
Asemenea eMag, ca să vă dăm un exemplu cunoscut, pe Trendyol există peste 300.000 de selleri, care îşi vând produsele în ţările în care s-au lansat. La începutul acestui an, au venit pe piaţa din România, Grecia, Ungaria şi Cehia şi biroul de lucru cu publicul în oraşe din Ankara, Istanbul, Izmir, Amsterdam sau Luxemburg. A fost înfiinţată în 2010, însă a cunoscut expansiunea mulţi ani mai târziu, după venirea unor investitori din Arabia şi China.
Funcţionează la fel ca orice aplicaţie de comerţ online, adică o descarci, îţi faci cont şi plasezi o comandă, plătind cu un card bancar. Nu există posibilitatea de a achita ramburs, la primirea coletului şi nu ai nici opţiunea de verificare colet. Poţi da comenzi şi de pe site, fără să ai aplicaţia descărcată în telefon, doar că nu vei beneficia de aceleaşi oferte şi coduri de reducere.
Sunt înrudiţi cu Alibaba, deci veţi găsi aceeaşi varietate de produse. Adică haine, dispozitive, deocoraţiuni, jucării şi orice vă trece prin cap. Produsele provin, într-o foarte mare măsură din Turcia, deci putem afirma că este fratele mai mic turcesc al chinezilor care au revoluţionat comerţul internaţional în urmă cu 15 ani. Preţurile sunt incredibil de mici, probabil şi pentru că au intrat pe piaţa de la noi din ţară abia la începutul acestui an, rămâne de văzut în ce măsură vor păstra acest nivel al reducerilor, de ceea va trebui să verificaţi preţurile în mod constant, pentru că este foarte posibil ca acestea să crească odată cu trecerea timpului.
Ca să beneficiezi de produse ieftine pe Trendyol, trebuie să ai grijă să plasezi comanda din aplicaţie, varianta de site nu dispune de aceleaşi reduceri şi vouchere, aşa cum sunt în app.
Este o platformă pentru selleri, aşa cum se întâmplă şi cu eMag în România, ceea ce înseamnă că aveţi relativ mai puţin control asupra produselor pe care le comandaţi. Nu veţi cumpăra mereu acelaşi produs de la acelaşi furnizor, mai ales în cazul comenzilor mari, iar coletele nu vă vor veni întotdeauna în acelaşi timp.
Furnizori diferiţi, colete diferite, livrare diferită, înţelegeţi şi voi. Totuşi, are propriul serviciu de logistică, iar dacă doriţi livrare express şi sunteţi dispuşi să achitaţi o sumă extra pentru asta, atunci vă veţi asigura că primiţi şi mai repede comenzile.
În cazul Trendyol, livrarea se plăteşte, mai puţin în cazurile în care comenzile depăşesc suma de 200 de lei, atunci aceasta va fi total gratuită, indiferent de la câţi furnziori veţi adăuga produse în coş.
Am aflat de ei după o campanie uriaşă de promovare în online, la vedetele şi influencerii de la noi din ţară. Aceştia şi-au comandat sau au primit (nu ştim noi cum îşi negociază ei contractele) o mulţime de produse pe care le-au probat şi arătat în videoclipuri postate pe site-uri de socializare, ataşând coduri cu reduceri uriaşe, de 60%.
Persoane precum Viviana Sposub, Bianca Drăguşanu, Theo Rose ori Nicolas Aestetics s-au filmat în timp ce probau produsele de brand de la ei şi povesteau despre reducerile care ne aşteaptă în aplicaţie. Aşa că mi-am descărcat-o şi eu. Ce vă mărturisesc este că vă veţi da seama din prima de unde provine această aplicaţie, în special datorită brandurilor comercializate, cu deumiri turceşti. Numai că acestea nu sunt singurele produse care se vând pe Trendyol, ci veţi găsi şi Moschino, Nike, Underarmour, Adidas şi multe altele.
Eu văzusem de mult o geantă pe Fashion Days, aplicaţie ce aparţine de eMag, de la Moschino, care se vindea la preţul de 869 lei, la reducere. Am zis că este momentul perfect să văd care este diferenţa de preţ şi am şi descoperit-o, aceeaşi geantă, model negru, de la Love Moschino, se vindea pe Trendyol cu 564 lei.
Am adăugat, desigur, şi un cod de reducere (de reţinut este că ai vouchere cu discount de 50%, în limita unei anumite sume, în cazul meu a fost de 50 de euro), prin urmare, am achitat pe ea suma de doar 323 lei. Termenul de livrare a fost de 14 zile lucrătoare, însă eu mi-am primit frumoasa poşetă, cu certificat de autenticitate, în doar 10 zile lucrătoare, prin curier.
Înţeleg că sunt oameni care s-au plâns la începutul anului de timpul mare de aşteptare, dar pare că odată cu dezvoltarea pieţei Trendyol la noi în ţară, au rezolvat şi problema transportului îngreunat.
Ajungând la chestiunea care vă interesează pe toţi, cel mai probabil, produsul meu a fost unul autentic. Se vede foarte clar la cusături şi material că am primit un produs original, de calitate. Nu trebuie să luaţi asta ca atare, fiind o companie abia intrată pe piaţa de la noi şi la început de drum, vă recomand să luaţi produse la preţuri nu foarte mari şi să le verificaţi, până când veţi fi siguri că nu vi se vor livra fake-uri.
Pentru a beneficia de reduceri si oferte, urmareste constant sectiunea noastra de coupoane si vouchere la Trendyol, unde gasesti zilnic coupoane si oferte noi, selectate manual de catre noi. Nu uita insa sa te abonezi la newsletter-ul Trendyol si sa descarci aplicatia.
De aceea, venim în sprijinul tău cu o serie de coduri pe care să le introduci la comenzile tale viitoare.