Marile magazine din România au introdus taxa pe retur şi va deveni o practică des întâlnită în shopping-ul online de la noi din ţară. Mai multe detalii despre costuri vom afla din rândurile care urmează.
Retururile coletelor nu se vor mai face în mod gratuit, aşa că va trebui să verificaţi bine atunci când puneţi un produs în coş pentru a-l comanda. Taxa pe retur va fi introdusă la scară largă, marile magazine fac deja asta şi este o chestiune de timp până când şi restul se vor alinia tendinţelor.
Nu va fi un cost uriaş, desigur, ci în nota taxelor de livrare propriu-zise, iar aici vorbim despre sume de aproximativ 2-3 euro.
Sunt şi anumite reguli atunci când vine vorba despre livrarea gratuită sau returul. Nu toate magazinele oferă întotdeauna retur gratuit, în prezent, ci există anumite condiţii de îndeplinit. Şi venim cu un exemplu în acest sens.
Cei de la Samsung suportă ei taxele de expediere şi de manipulare ale unui produs returnat, în cazul în care se demonstrează că returul este necesar din cauza unei erori. Vorbim aici despre defecte ale articolului sau livrare incorectă, dacă produsul nu a fost bine manipulat şi a venit cu defecte şi urme de lovituri. În cazul în care schimbul unui produs se face doar ca schimbare a părerii sau dorinţelor clientului, atunci şi taxele de livrare pentru retur vor fi suportate tot de către acesta.
Tot în cazul celor de la Samsung, dar care se aplică în general în cazul altor magazine online, atunci când achiziţionaţi un produs din cadrul unei campanii care oferă livrarea gratuită şi returul se va putea face fără să mai achitaţi taxe, indiferent dacă vreţi să schimbaţi un produs din motive personale sau din motive tehnice.
Şi cei de la Zara au implementat taxa pe retur încă de la începutul acestui an. Astfel, dacă doreşti să renunţi la un produs pe care îl comanzi online, firma îţi va returna banii pe care i-ai achitat pe produs, scăzând costul de retur din această sumă rambursată. Vorbim aici despre 1,95 de euro, undeva la 2,13 dolari pentru fiecare retur făcut la Zara.