Lensa este un brand românesc ce comercializează atât ochelari de soare, cât şi ochelari de vedere. Despre experienţa cumpărăturilor mele online din acest magazin vom vorbi în rândurile care urmează.
Ei bine, în primul rând, orice cumpărătură de pe internet nu vine cu garanţia probării. De aceea, va trebui să te decizi şi să te informezi foarte bine, înainte de a plasa o comandă. Pentru că a-ţi cumpăra ochelari reprezintă o „muncă” de fineţe, nu o poţi face fără să te interesezi cât de bine se poate în prealabil.
Ochelarii de soare i-am achiziţionat de la Lensa întotdeauna din magazinul fizic. Am dorit de fiecare dată să probez o pereche de ochelari, înainte să îi cumpăr pentru că nu am ştiut niciodată cu siguranţă ce fel de model mi se potriveşte până când nu am văzut la faţa locului. Lucrurile s-au schimbat atunci când am făcut un control medical de rutină.
Mă refer la cel clasic, anual, de medicina muncii, atunci când specialistul mi-a transmis că am nevoie de ochelari de protecţie pentru munca la laptop. Zis şi făcut. Am intrat imediat pe Lensa, am găsit ochelarii de protecţie şi mi-am ales rama, am vrut ceva cu design modern, o pereche de ochelari pe care să îi pot purta şi just for fun, la ieşirile în oraş. Imediat am plasat şi comanda. Livrarea s-a făcut în trei zile, dat fiind că se aflau într-o amplă campanie de reducere, de care am beneficiat şi eu. Aşa că nu m-a deranjat chiar deloc mica „întârziere”.
Ochelarii mi-au venit cu o garanţie de doi ani, care a fost inscripţionată pe bonul fiscal. Atenţie, acesta va trebui păstrat, în cazul apariţiei eventualelor probleme. Orice neconformitate la perechea ta de ochelari se raportează către Lensa în maximum 14 zile de când s-a constata defectul.
Atunci, specialiştii lor vor decide dacă va fi nevoie de o reparaţie sau chiar de o înlocuire a produsului. În perioada de garanţie de doi ani totul se va face gratis. După ce expiră cei doi ani, se va putea face în magazinele Lensa, dar contra-cost.
În primul rând, niciodată nu trebuie să purtaţi ochelari de vedere la întâmplare, ci după un consult în prealabil la medicul oftalmolog. Acesta vă va analiza şi vă va recomanda o dioptrie de care aveţi nevoie. Abia după vă puteţi face şi comanda online de pe Lensa. În cazul în care veţi purta ochelari de vedere cu dioptria greşita, atunci problemele voastre de vedere se vor agrava şi vor apărea migrene şi chiar ameţeli.
Medicul oftalmolog vă va scrie pe reţetă nişte abrevieri, pe care nu le veţi înţelege din prima, dar noi vă vom explica ce înseamnă fiecare:
OD şi OS: reprezintă ochiul stâng şi ochiul drept. Se scriu separat pentru că rar se întâmplă să aveţi nevoie de acelaşi tip de dioptrie la ambii ochi
SPH: provine de la cuvântul sphere, care înseamnă puterea lentilelor. În prescripţia medicală, această abreviere va fi însoţită de o cifră, plus semnele de plus sau minus, reprezentând vederea de apropiere, respectiv cea de distanţă.
CYL sau CIL: provine de la cuvântul cylinder sau cilindru şi se referă la persoanele care suferă de astigmatism. Vor veni însoţite de aceleaşi semne de plus sau minus, în funcţie de caz.
AXIS sau AX: primesc valori doar în cazurile persoanelor care suferă de astigmatism şi se referă la unghi. Va fi însoţită precurtarea de o valoare numerică ce va fi cuprinsă între 1 şi 180.
PR sau PRISM: se referă la prismă şi valorile sale fracţionare sunt corelate cu valoare de bază.
ADD: vor fi dioptriile adăugate şi această abreviere se va folosi doar atunci când vine vorba despre lentile bifocale sau lentile progresive.
Pe site-ul Dealspot în secţiunea magazine veţi regăsi toate ofertele şi codurile de reducere la Lensa şi nu numai, actualizate. Vă arătăm în acest sens două coduri ca să vă puteţi bucura de oferta cumpărăturilor online pe Lensa: